Innovationsslangen

I dette afsnit ønsker vi, at belyse vores arbejdsproces. Vi ønsker at arbejde ud fra innovations-slangen, som er bestående af i alt 5 faser. Disser faser lyder som følgende:
  • 1. Fastsætte ambitionsniveauet
  • 2. "innovation begins with an eye" - research 
  • 3. kategorisering og analyse
  • 4. koncept-udvikling og design 
  • 5. test og prototyping
    (Powerpoint med beskrivelse af innovations-slangen, modul 5) 
Fase 1
Vores ambition tager udgangspunkt i en inkrementel innovation. Vi ønsker, at optimere patienternes forståelse af vigtighenden af en henvisning, før de kommer på akutmodtagelsen med brystsmerter (og andet).

Fase 2
Vi har været ude og interviewe vores kliniske vejleder, søgt statistik, udarbejdet spørgeskemaer og haft vejledning med Annemarie Dalsgaard. Vi planlægger at lave et interview med en tidligere patient, der har henvent sig til akutmodtagelsen med brystsmerter, uden at have en henvisning.

Fase 3
Vi analyserer på mønstrene af svarene på spørgeskemaet. Vi sammenligner disse svar med artikler og teorier. 

Fase 4
Vi planlægger at lave en form for kampagne på baggrund af vores spørgeskema og analyse heraf. Derudover kan vi bruge vores teori omkring kommunikation til at udarbejde kampagnen, da vi herigennem har viden om, hvordan man bedst muligt bringer viden ind i et andet menneskes liv. På denne måde kan vi målrette løsningen på akutmodtagelsens udfordring bedst mulig.

Fase 5
Ud fra vores egen undersøgelse og allerede udarbejdet undersøgelser af området omkring henvendelse før modtagelse på akutmodtagelsen, har vi opstillet mulige løsningsforslag, hvilket bringer os i slut-fasen af arbejdet med problemstillingen. Vi har drøftet følgende løsningsforslag:


  • Kampagne som kan findes vha. websøgning. 
  • Informations-app med 5 hurtige spørgsmål, som danner grundlag for hvad man skal gøre og hvordan man skal forholde sig.
  • Spil til førstehjælps-undervisning i skolen, netop for at ramme den unge målgruppe, som videreformidler hvad de lærer i skolen til resten af familien. Grunden til at udvikle et spil, er netop for at gøre det sjovt og anderledes at opnå ny og nyttig viden. Spillet er en spændende og anderledes oplevelse, hvilket medfører at eleverne bedre vil kunne huske det de lærer (at man skal have henvisning til akutmodtagelsen!)









Ingen kommentarer:

Send en kommentar